Coronavirus en mijn verblijf bij Vodatent

Bij Vodatent doen we er, samen met onze campings, alles aan om je een fijn verblijf te bezorgen. Wij houden de situatie omtrent het Coronavirus (COVID-19) goed in de gaten en volgen de aanbevelingen van de instanties op.

Als je een verblijf hebt geboekt en je niets van ons hebt gehoord betekent dit dat de camping open is en je op de camping mag en kunt verblijven.

Wanneer een camping sluit in een periode wanneer jij een verblijf hebt geboekt nemen wij contact met je op om je verblijf om te boeken naar een andere periode of locatie. Je kunt ook een waardebon krijgen waarmee je opnieuw kunt boeken. Met deze waardebon kun je boeken tot 1-1-2022.

Veelgestelde vragen over het Coronavirus (COVID-19)

Waar kan ik meer informatie vinden over het Coronavirus (COVID-19)?
Meer informatie en aanbevelingen kun je vinden op de officiële website van de Nederlandse of Belgische overheid, te raadplegen via https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19 en https://www.info-coronavirus.be/nl/.

Is het wel veilig op de camping?
Campings nemen maatregelen zodat je veilig op de camping kan verblijven. Als je benieuwd bent naar de maatregelen die de camping neemt waar jij geboekt hebt kun je het beste direct contact opnemen met deze camping. Gasten en personeel die verkouden zijn, hoesten, keelpijn of koorts hebben worden gevraagd thuis te blijven.

Wat als mijn reservering niet door kan gaan door sluiting van de camping?
Als een camping genoodzaakt is te sluiten door het Coronavirus nemen we contact met je op om de mogelijkheden te bespreken. We kijken naar een alternatieve camping of periode waarop de vakantie wel door kan gaan, als dit niet lukt, krijg je van ons een waardebon waarmee je op een later moment alsnog een verblijf op één van onze campings kunt reserveren. Met deze waardebon kun je tot 1-1-2022 een nieuw verblijf boeken bij Vodatent.

Ik ben ziek, kan mijn vakantie nog doorgaan?
De instanties raden aan om thuis te blijven bij verkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts. Als je deze klachten hebt, blijf dan thuis. Ook als je denkt dat je klachten wel meevallen. Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij, als je een annuleringsverzekering hebt, om na te vragen of deze annuleringskosten vergoed worden door de verzekeringsmaatschappij.

Ik werk in de zorg en ben gevraagd niet naar het buitenland te reizen, wat nu?
We realiseren ons dat zorgpersoneel nu heel belangrijk is. We denken we graag met je mee om bijvoorbeeld te kijken of je kunt omboeken naar een latere periode of een andere camping. Neem contact op via info@vodatent.com met het verzoek voor een andere datum voor je verblijf en/of een andere camping waar je zou willen verblijven. Dan kunnen wij kijken wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik gratis omboeken
Ja, dat kan! Als je rechtstreeks bij Vodatent reserveert mag je eenmaal zonder opgaaf van redenen tot 14 dagen voor vertrek het verblijf wijzigen. Dit mag ook naar een andere locatie of zelfs naar volgend jaar.

Kies je voor een verblijf in een periode die duurder is dan betaal je het verschil bij. Wanneer je kiest voor een verblijf in een periode die goedkoper is dan heb je geen recht op restitutie.

Ik wil annuleren, wat moet ik nog betalen?
Als je een vakantie hebt geboekt kun je deze altijd annuleren. Vodatent hanteert de annuleringsvoorwaarden van RECRON waarbij je een deel van de reissom betaalt bij annuleren. Deze kosten zijn:
-Bij annulering meer dan drie maanden voor de ingangsdatum, 15% van de overeengekomen prijs
-Bij annulering binnen drie tot twee maanden voor de ingangsdatum, 50% van de overeengekomen prijs
-Bij annulering binnen twee tot één maand voor de ingangsdatum, 75% van de overeengekomen prijs
-Bij annulering vinnen één maand voor de ingangsdatum, 90% van de overeengekomen prijs
-Bij annulering op de dag van ingangsdatum, 100% van de overeengekomen prijs.

Als je een annuleringsverzekering hebt en je hebt een voor de verzekering geldige reden kun je de annuleringsnota indienen bij de verzekering.

Algemeen
Je kunt erop vertrouwen dat wij de veiligheid van onze gasten en personeel voorop stellen en zullen altijd de richtlijnen van de instanties opvolgen. We vertrouwen erop dat je hetzelfde doet en we met elkaar ervoor zorgen dat je veilig kunt verblijven op onze campings.

Mocht je vraag niet beantwoord zijn of heb je een andere vraag? Stuur dan een e-mail naar info@vodatent.com